Aktuálně    O mně    Úvod    Kontakt   

Autogenní trénink

 

Autogenní trénink

Je technika vycházející z metody pozorování klientů při uvádění do hypnotického spánku při psychoterapeutických sezeních, které je provázeno tíhou a pocity tepla – což jsou projevy uvolnění napětí kosterního svalstva a uvolnění cévních stěn.

J.H.Schultz /německý lékař, neurolog a psychiatr/ vypracoval metodický postup, který umožňuje nácvikem dosahovat příznivých změn v oblasti duševních i tělesných funkcí /uklidnění, uvolnění, urychlení odpočinku, zotavení organismu/, při uvolnění a zároveň soustředění se na jednotlivé části těla a pozorování pocitů v nich, aniž by se jednalo o hypnózu. Jedná se o snížení vlnových délek v mozku na 14 -7 Hz, což odpovídá stavu těsně před usnutím a před probuzením.

Tato technika pomáhá zvyšovat celkovou psychickou i fyzickou výkonnost a odolnost, přispívá k dokonalejšímu sebeovládání, rozhodnosti a důslednosti. Většinou se učíme tréninku v leže na zádech, ale lze jej provádět i v sedě. Nácvik trvá zhruba 3 měsíce, než je klient schopen metodu provádět dobře samostatně /auto - sám, autogenní/. Některým klientům naopak vyhovuje, že jej vede jiná osoba, protože z důvodů přetížení při nácviku usínají a nedochází tak k vědomému uvolnění. Nácvik autogenního tréninku probíhá v prostorách masérny. Doba trvání se pohybuje od 30 do 60ti minut, dle pokročilosti a potřeby výkladu nebo rozhovoru před a po autogenním tréninku.

 

© MaHaj 2016